Ik ben ontevreden over een uitgevoerde controle.

Ik ben het niet eens met het geadviseerde resultaat. Wat kan ik doen?

De controle-arts voert een controle conform uit, indien de volgende vereisten worden nageleefd;

1. anamnese (korte, objectieve vraagstelling m.b.t. de geattesteerde diagnose)
2. eventueel klinisch onderzoek indien de anamnese onvoldoende informatie schenkt om een objectieve conclusie te formuleren.

Indien u alsnog niet akkoord gaat met dit resultaat, kan enkel vanuit het overleg tussen uw behandelend geneesheer en controlearts een arbitrageprocedure aangevraagd worden indien hun conclusies tegenstrijdig zijn. Certimed dient tevens toestemming te vragen aan uw werkgever om de arbitrage op te starten.

Een derde, onafhankelijke arbitragearts zal een nieuwe controle uitvoeren en zijn beslissing is bindend voor alle partijen.

Indien de arbitragearts akkoord gaat met uw behandelend arts, zijn de kosten van de arbitrageprocedure ten laste van de werkgever. Zoniet, zullen de kosten ten laste van de werknemer zijn. Indien de werkhervattingsdatum tussen de datum van de behandelend arts en de controlearts ligt, zullen de kosten gedeeld worden door werkgever en werknemer.

 

Ik wil een klacht indienen over een uitgevoerde controle. Hoe kan ik dit doen?

U dient een mail te richten aan klachten@certimed.be binnen de 10 dagen na de controle. Hierin vermeldt u duidelijk over wie het gaat, voor welke firma er een controle plaatsvond en wat er concreet is gebeurd. Indien u het niet eens bent met het advies dat de arts heeft gegeven, dient uw behandelende arts contact op te nemen met de controlearts.

U mag een reactie verwachten binnen de 10 dagen na ontvangst van de klacht.